Globalisaatiomorkkis iski

Ostin hiljattain liput Isac Elliotin keikalle. Olen jo pitkään halunnut Isacin nähdä ja nyt, kun kundi keikkailee naapuricity Kautokeinossa, niin en voinut enää vastustaa kiusausta.

Mutta. Sitten iski morkkis. Kautokeino on saamelaisten pääkaupunki ja tapahtuma on Sami Easter Festival. Miten voin mennä sinne kuuntelemaan Isac Elliottia!?

Päätin ryhtyä toimenpiteisiin ja lähestyin festivaalin yhteyshenkilöä sähköpostilla. Kysyin, josko lippuni voisi millään vaihtaa samanhintaiseen pitkäperjantain konsertti-iltaan.

Festivaali on nimittäin monipäiväinen tapahtuma, ja perjantaina esiintymässä ovat mázelainen Slincraze ja Kaamasmukasta kotoisin oleva Ailu Valle. Lisäksi perjantaina vielä samalla keikalla esiintyy karasjokelainen Felgen Orkester, joka oli minulle ensin vieras mutta nyt kun olen siihen tutustunut niin kyseessä aivan mahtava tapaus.

Kaikki kolme esiintyjää ovat kotoisin tästä aivan vierestä ja monet heistä olen jo nähnytkin täällä kylillä pyörimässä.

Lipun vaihtaminen onnistui tuosta vain ja nyt olen niin liekeissä! Isac jää tällä kertaa näkemättä, mutta ei haittaa yhtään. Valle, Slincraze ja Felgen Orkester ovat niin loistavan fantastinen yhdistelmä, että! Iiik!

Tässä tuleekin viikon sisään oikein extra-annos saamelaistapahtumia. Kohta auto nimittäin starttaa kohti Inaria ja porokuninkuuskisoja.

Tässä lopuksi maistiainen Felgen Orkesterin musiikista.


Kommentit

Oma valokuva
Löysin itseni ja oman paikkani Lapista vuonna 2014. Rakastuin rauhaan ja omaan oloon, luontoon ja hiljaisuuteen, loputtomiin kiveliöihin, kirkkaisiin vesiin ja humiseviin tuntureihin.