Lauantaista maanantaihin

Kiireinen viikonloppu takana. Lauantaina lähdettiin aikaisin aamulla Taivassaloon ja illalla istuskeltiin yöhön saakka viihteellä Mathildedalissa.

Sunnuntaiksi pääsinkin töihin ja päivä venyi aika pitkäksi. Meinasin jäätyä kikkaraksi koska mulla oli liian vähän vaatteita ja sää oli ihan kammottavan jäätävä. Mutta siitäkin selvittiin.

Lauantai-ilta oli kyllä todella mukava. Olin autolla liikkeellä ja kyyditettäviäkin oli. Robinin Boom Kah ja Ylviksen The Fox raikasivat auton stereoista ja tunnelma oli kyllä todella katossa. Ennen en ole tykänny olla kuskina, mutta nykyään se ei ole mulle enää mikään ongelma. Olen mielelläni autolla liikkeellä, se antaa niin paljon vapautta eikä ikinä tarvitse pelätä että tulis mitään ylilyöntejä. Illat on paljon hauskempia kuin aikaisemmin, jolloin en koskaan ollut kuskina.

Kun ostin Fifin, en olisi ikinä arvannut, että se on niin tehokas keskustelunavaaja. Ihmiset tulevat juttelemaan ja kyselemään siitä ja juttua riittää vaikka kuinka. Pari on jo pyytäny että pääsiskö sitä joskus ajamaan ja oon luvannu että kyllä se järjestymään saadaan. Mikä oliskaan sen hauskempaa ku ajella söpöllä Fifillä huvikseen pitkin Salon kauniita maisemia, mukavassa seurassa!

Otin nyt tavoitteeksi lukea Fiatin käyttöoppaan. Mulle selvis lauantai-iltana nimittäin hyvin yllättäen, että siinä on ABS-jarrut. Pelästyin aika kovin kun ne meni päälle, kun ei mulle ollu tullu pieneen mieleenkään että siinä sellainen järjestelmä olisi. Mutta kyllä siinä tosiaan on. Täytyy lukea se käyttöopas niin osaan sitten ihmisten kanssa jutella siitä enemmänkin, kun se tuntuu porukkaa niin kovasti kiinnostavan.

Onneksi tämä mun nykyinen kämppä on niin ihana, kodikas, lämmin ja houkutteleva, ettei mun tarvitse muuttaa täältä millään ajolähdöllä. Kyllä mä sitten huomaan kun oikea aika muuttaa tulee. Eikä siihen montaa vuotta mene.

Käveltiin siskon kanssa tänään aamulla Teijon kirkonkylän keskustassa ja hän näytti mulle sieltä kaikki paikat ja rakennukset jotka on syytä tietää. Kuten koulun ja kyläsaunan. Käveltiin Teijon Telakan aidan taakse kurkkimaan. Siellä on jotain supersalaisia armeijan laivoja niin ei siinä uskaltanu kauaa seisoskella. Joku torvi siellä jo tööttäs ja meinattiin että ollaankohan me jo sniperin tähtäimessä. Niin lähdettiin sitte pois ennen ku kukaan tuli komentamaan. Mutta kyllä se mua niin kovin kiinnostais! Olis ihana päästä sinne katsomaan joskus. Ja aion päästäkin. Täytyy vähän kysellä että mitenkä se onnistuis.


Lenkin jälkeen kävin vielä pullakahvilla Brukinrannassa. Aurinko alkoi juuri nousta ja ikkunan alla virtaavassa purossa oli koskikara kylpemässä. Harvassa kahvilassa saa katsella koskikaraa suoraan ikkunasta! Siellä se kylpi kuin viimeistä päivää. Samalla siinä sitten lueskelin sitä Fiatin käyttöopasta ja sieltä se ABS todella löytyi. Ja monta muutakin yllätyksellistä ominaisuutta. Täytyy ottaa se iltalukemiseksi se kirja.

Illaksi töihin ja huomenna aikaisin aamulla myös. Huomenna illalla on kahvakuula ja odotan sitä kovin. Enää ei tule lihakset niin hullun kipeiksi kuulatunnin jälkeen.

Tässä päivän Ylvis. Samalla vähän harjoitusta tuohon norjan kieleen. Bursdag = syntymäpäivä ja türku = turkin kieli. Loput ymmärrättekin.


Kommentit

Riikka sanoi…
Hih, miekin muistan sen säikähdyksen, kun ekan kerran havaitsin jäisessä kaupungissa ajellessani, että äidin toisessa autossa olikin ABS:t, kun edellisessä ei ollut ollut ja olin automaattisesti olettanut, ettei "uudessakaan" ollut, kun olivat samaa mallia ja vain hieman eri vuosikertaa. :D Noh, varoivaisesti ajellessa niiden kanssa ei kovin usein tarvitse tehdä tuttavuutta. Ja miekin tykkään olla ajamisesta ja olla kuskina. :) Tänä syksynä olen tainnut mennä kaikkiin opiskelijatapahtumiin autolla...

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Variaattorin hihnan vaihto

Lapin äijän keitto

Haluamisesta